Nikon Imaging | Polska | Europa

Marsel van Oosten

Dzika przyroda i krajobraz

Moje zdjęcia są osobistą artystyczną interpretacją świata przyrody

Życiorys

Urodzony w Holandii Marsel van Oosten swoją karierę rozpoczął w reklamie. Na początku fotografowanie było jego metodą ucieczki od szybkiego tempa życia w branży reklamowej, ale dopiero podczas podróży do Tanzanii i bliskich spotkań ze zwierzętami w parku narodowym Serengeti Marsel rozwinął pasję do fotografii dzikiej przyrody. Pięć lat później, nie oglądając się za siebie, zrezygnował z pracy w reklamie, aby zostać pełnoetatowym fotografem.
Zdjęcia Marsela, które znajdują się w galeriach i muzeach na całym świecie, słyną ze swojej kompozycji, oświetlenia, kolorystyki i perspektywy. W swojej pracy stara się utrzymywać czystość i czytelność obrazów, umożliwiając widzowi skupienie się na nieodłącznych cechach graficznych zdjęcia.
W rezultacie otrzymał wiele prestiżowych nagród, w tym tytuły: Wildlife Photographer of the Year (National History Museum), Travel Photographer of the Year (TPOTY) i International Nature Photographer of the Year (dwukrotnie, w konkursie International Photography Awards).
W jego kolekcji znajdują się także: pierwsze nagrody w konkursach European Wildlife Photographer of the Year (Natural History Museum) i Nature's Best International Photography Awards oraz dwie pierwsze nagrody w konkursie Travel Photographer of the Year (TPOTY) i kilka nagród w Wildlife Photographer of the Year (Natural History Museum).
Obecnie Marsel podróżuje pomiędzy Holandią a Afryką Południową prowadząc specjalistyczne wycieczki fotograficzne z producentką Daniellą Sibbing.



Co znajduje się w mojej torbie

Moje portfolio fotograficzne jest bardzo zróżnicowane, co oznacza, że ważne jest dla mnie posiadanie szerokiego wyboru zestawów pod ręką, aby dopasować się do różnych środowisk, w których działam. Od fotografowania gatunków zagrożonych wyginięciem do uwieczniania odległych krajobrazów – potrzebuję sprzętu, który będzie pracował w najtrudniejszych warunkach zarówno przy zdjęciach przyrody, jak i dzikich zwierząt. Szeroki wybór aparatów i obiektywów firmy Nikon nigdy mnie nie zawiódł.



Nikon D850

D850 jest bardzo wszechstronnym aparatem i wykorzystuję go w każdej sesji zdjęciowej, którą wykonuję. Charakteryzuje się on doskonałą rozdzielczością, szybkością i światłem, dzięki czemu jest niezwykle wszechstronny i nadaje się do wielu dziedzin fotografii. W zależności od fotografowanych obiektów i warunków zwykłem wykorzystywać D850 przy fotografowaniu przyrody i dzikich zwierząt. Tak czy inaczej, stał się on absolutną podstawą mojego zestawu i nigdzie się bez niego nie ruszam!

Aparat

Nikon Z 7

Korzystanie z aparatu Z 7 było dla mnie zupełnie nowym doświadczeniem. Jego szerokie mocowanie o średnicy 55 mm może zbierać bardzo wiele światła, co jest idealne w przypadku fotografowania przyrody – zwłaszcza, gdy nie masz kontroli nad światłem, z którym pracujesz. Uwielbiam również niewielką masę modelu Z 7. Szybko stał się on aparatem, który zawsze mam ze sobą, ponieważ po prostu mogę. Jest tak niewielki, że zawsze znajdzie się dla niego miejsce w mojej torbie.

Aparat

Nikon D5

D5 jest moim domyślnym aparatem do zdjęć dzikiej przyrody. Można nim fotografować z szybkością do 12 kl./s, a jego funkcja śledzenia AF i widoczność w wizjerze sprawdzają się szczególnie dobrze przy fotografowaniu obiektów zmieniających kierunek ruchu, na przykład ptaków w locie. Jest on poza tym skonstruowany niczym czołg, dlatego sięgam po niego zawsze, gdy wiem, że przyjdzie mi pracować w trudnych warunkach. Niestraszne mu są poważne burze piaskowe ani wyjące zamiecie – D5 przetrwa!

Aparat

NIKKOR Z 24-70mm f/4 S

Naprawdę spodobało mi się połączenie nowego obiektywu Nikon do bezlusterkowców z aparatem Z 7. Do tej pory testowałem je w różnych krajobrazach – od gór lodowych na Antarktydzie po afrykańską sawannę. Imponujące jest także niezwykle szerokie mocowanie Z, które umożliwia obiektywowi uchwycenie większej ilości światła w całym kadrze. Zdjęcia są ostre aż po brzegi i mają żywe kolory. Na pewno wezmę ten zestaw na moje nadchodzące wyprawy.

Obiektyw

AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED

Praca z obiektywami o zmiennej ogniskowej uwalnia kreatywność podczas fotografowania. Bardzo szerokie pole widzenia obiektywu 14–24 mm w połączeniu z jego dużym otworem przysłony f/2,8 sprawia, że jest to mój domyślny obiektyw do fotografowania w nocy – doskonały do krajobrazów. Niezależnie od tego, czy jest to fotografowanie Drogi Mlecznej, czy tworzenie filmów poklatkowych w nocy, ten obiektyw to mój pierwszy wybór za każdym razem!

Obiektyw

AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED

Obiektyw 24–70 mm to kolejny podstawowy element przy fotografowaniu krajobrazu. Jego stała przysłona f/2,8 czyni z niego naprawdę wszechstronny sprzęt, zdolny do fotografowania w różnych warunkach i zawsze dostarczający nadzwyczajną ostrość, kolorystykę i kontrast. To absolutnie obowiązkowy element mojego zestawu.

Obiektyw

AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II

Obiektyw 70–200 mm to jeden z moich ulubionych. Jest ostry jak brzytwa i oferuje kreatywną elastyczność dzięki swojemu zakresowi ogniskowych. Lubię używać go do fotografowania pejzażu, aby izolować elementy kadru lub kompresować perspektywę, oraz przy fotografowaniu dzikiej przyrody, gdy chcę także ująć nieco naturalnego środowiska zwierzęcia i stworzyć tak zwany „zwierzęcy krajobraz”.

Obiektyw

AF-S NIKKOR 180-400mm f/4E TC1.4 FL ED VR

To bez wątpienia mój najważniejszy obiektyw do fotografowania dzikiej przyrody. Ma szybki i dokładny autofokus, jest bardzo ostry i ma niesamowity zakres ogniskowych. Za pomocą przełącznika mogę zmienić go w obiektyw 250–560 mm, gdy tylko będę potrzebował większej ogniskowej – więc kiedy zwierzę oddala się ode mnie lub do mnie zbliża, mogę łatwo utrzymać je w kadrze o tym samym rozmiarze. Zdjęcia są zawsze ostre, a każda ruchoma część tubusu obiektywu jest uszczelniona, co czyni go idealnym rozwiązaniem w trudnych warunkach pogodowych i zewnętrznych.

Obiektyw

Poznaj innych ambasadorów marki Nikon