11-02-2022

OSTRZEŻENIE DOTYCZĄCE PODEJRZANYCH WIADOMOŚCI E-MAILI IMITUJĄCYCH DZIAŁANIA PUBLIC RELATIONS FIRMY NIKON

Zetknęliśmy się z informacjami, że osoby podające się za przedstawicieli firmy Nikon kontaktują się za pośrednictwem poczty elektronicznej z właścicielami kanałów w serwisach YouTube i Facebook.

Fałszywa korespondencja, opatrzona zazwyczaj nazwą firmy Nikon i/lub powołująca się na dział public relations firmy Nikon, zawiera prośbę o nagranie filmu aparatem firmy Nikon lub ofertę sponsoringu.

Te wiadomości e-mail nie mają związku z firmą Nikon ani żadnymi członkami Grupy Nikon.

W związku z rosnącą częstotliwością takich incydentów firma Nikon pragnie uświadomić, że osoby trzecie podające się za przedstawicieli firmy Nikon mogą próbować pozyskać dane osobowe lub informacje finansowe i wykorzystać je w celu uzyskania korzyści finansowych.

Prosimy pamiętać: Oficjalna korespondencja dotycząca trwającej lub potencjalnej współpracy może być wysyłana wyłącznie z oficjalnego adresu e-mail firmy Nikon, kończącego się na @nikon.com.

Ewentualnie może się z Państwem kontaktować jedna ze współpracujących z nami agencji PR – aby sprawdzić, czy jest ona oficjalnym partnerem, sugerujemy wyszukanie jej strony internetowej i sprawdzenie następujących elementów:

• Oznaki legalnej działalności
  - Zabezpieczenie witryny internetowej: adres URL widoczny na pasku adresu przeglądarki zawiera literę „s” – początek adresu powinien wyglądać jak „https://” – lub na pasku adresu jest widoczny symbol kłódki.
  - Dane kontaktowe lub dane oficjalnego dystrybutora
  - Informacje o polityce prywatności – np. prośba o akceptację plików cookie / szczegóły dotyczące wykorzystywania danych osobowych
  - Szczegóły dotyczące współpracy z firmą Nikon – logo lub studium przypadku

• Oznaki wskazujące na próbę oszustwa
  - Brak któregokolwiek z powyższych elementów
  - Błędy ortograficzne i gramatyczne (w tym w nazwie domeny)
  - Uszkodzone linki (lub brak dodatkowych linków) do innych stron w witrynie

W razie wątpliwości prosimy nie odpowiadać, nie klikać żadnych linków ani nie podawać żadnych informacji bez uprzedniego potwierdzenia wiarygodności nadawcy.

Zamiast tego prosimy skontaktować się z lokalnym przedstawicielem firmy Nikon ds. public relations, aby zweryfikować korespondencję – jego dane można znaleźć w sekcji „Zapytania prasowe” w witrynie internetowej firmy Nikon. Można też skontaktować się z firmą Nikon za pośrednictwem mediów społecznościowych – nasze zweryfikowane kanały będą miały niebieski znaczek.