UWAGA – WAŻNY KOMUNIKAT
Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że z powodu połączenia firm Nikon CEE GmbH oraz Nikon Holding Europe B.V. w pierwszych dniach kwietnia 2021 nasze systemy księgowe będą niedostępne, w związku z tym nie będzie możliwości wystawienia faktur za towary i za usługi serwisowe.
Jeśli naprawa (odpłatna) Państwa sprzętu będzie zakończona w tych dniach to wysyłka nastąpi dopiero w momencie kiedy będziemy mogli wystawić fakturę.
Dołożymy wszelkich starań aby przerwa była jak najkrótsza a w przypadku pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji poprzez kontakt telefoniczny lub mailowy.
Przepraszamy za niedogodności i dziękujemy za wyrozumiałość.
*** *** ***
W związku ze znacznym wzrostem przypadków zachorowania na korona wirusa oraz z uwagi na dbałość o Państwa zdrowie oraz zdrowie naszych pracowników a także w celu zapewnienia ciągłości pracy serwisu uprzejmie informujemy, że recepcja serwisu oraz biura Nikon w Warszawie będzie niedostępna do odwołania.
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego z infolinią Nikon czynną od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00 pod numerem telefonu +48 22 460 87 32. Pytania dotyczące korzystania z produktów Nikon i serwisu można przesyłać również za pomocą formularza „Wiadomości” na stronie: https://www.nikonimgsupport.com/eu/BV_contact_information.
Jeśli macie Państwo dodatkowe pytania prosimy o kontakt pod numerem telefonu +48 22 460 87 30 lub kontakt poprzez nasz profil na Facebook https://pl-pl.facebook.com/NikonPolska
Informacja dla Klientów Serwisu
W przypadku konieczności przekazania sprzętu do naprawy, uprzejmie prosimy o przesyłanie produktów do Serwisu za pośrednictwem kuriera.
Jeśli Państwa sprzęt jest obecnie w naprawie i chcieliby Państwo zgłosić się po jego odbiór prosimy o taką informację poprzez email: service.pl@nikon.com lub telefonicznie: +48 22 460 87 60 w celu ustalenia szczegółów wysyłki kurierem.
Serdecznie dziękujemy za wyrozumiałość.
*** *** ***
Gratulujemy trafnego wyboru oraz dziękujemy za okazane zaufanie.
W przypadku wystąpienia problemu technicznego z Państwa sprzętem oraz jeśli nie udało się go rozwiązać z pomocą wsparcia technicznego lub plików do pobrania z naszej strony internetowej, sprzęt należy przesłać do odpowiedniego punktu serwisowego w celu wykonania diagnostyki lub naprawy.
Uprzejmie informujemy, iż serwis w Polsce realizuje naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne produktów fotograficznych oraz optycznych marki Nikon z wyłączeniem aparatów kompaktowych Nikon COOLPIX, Nikon 1 oraz lustrzanek i obiektywów serii DX. Więcej informacji znajdziesz poniżej.
-
Praktyczne porady
Mocowanie paska
Należy upewnić się, że pasek jest zamocowany prawidłowo. Pasek musi wytrzymać ciężar aparatu i dowolnego zamocowanego obiektywu, dlatego trzeba dokładnie sprawdzić, czy poradzi sobie z tym zadaniem. Firma Nikon nie będzie ponosić odpowiedzialności za żadne uszkodzenia powstałe w wyniku nieprawidłowego zamocowania paska.
Jak chronić sprzęt przed wilgocią?
Tylko aparaty sprzedawane jako wodoszczelne są fabrycznie zabezpieczone przed wilgocią. W przeciwnym razie należy ostrożnie użytkować aparat w pobliżu wody. Jeśli podczas zdjęć plenerowych nagle spadnie deszcz lub aparat zostanie przez nieuwagę zalany jakąś cieczą, należy go natychmiast wytrzeć tkaniną pochłaniającą wilgoć. W miarę możliwości należy zastosować delikatny nadmuch z suszarki do włosów lub piecyka elektrycznego/klimatyzatora, aby całkowicie wysuszyć aparat. Następnie należy odłożyć go do przechowania razem ze środkiem osuszającym, np. żelem krzemionkowym (silikażelem), który powinien wchłonąć resztę wilgoci. Nigdy nie demontuj sprzętu samodzielnie, aby wysuszyć poszczególne części!
Należy unikać warunków, które sprzyjają kondensacji pary wodnej, np. w przypadku wchodzenia z otwartej przestrzeni o dużej wilgotności powietrza do zimnych lub klimatyzowanych pomieszczeń albo odwrotnie. Zalecamy w takich sytuacjach umieszczanie aparatu w szczelnych pojemnikach lub torbach. Dzięki temu nie będzie on narażony na gwałtowne zmiany temperatury, a kondensacja pary wodnej będzie następować na zewnętrznych ściankach pojemnika zamiast na wewnętrznych powierzchniach aparatu.Fotografowanie na plaży
Piasek, woda i sól mogą spowodować poważne uszkodzenia dowolnego sprzętu elektronicznego, zatem należy zachować szczególną ostrożność. Gdy nie jest on używany, należy go przechowywać w ochronnym futerale. Uwaga! piasek może przedostać się do najbardziej nieoczekiwanych miejsc, więc po powrocie z pleneru należy wytrząsnąć lub usunąć za pomocą odkurzacza wszystkie ziarnka piasku, które znalazły się wewnątrz futerału aparatu.
Przechowywanie sprzętu
Aparat należy przechowywać razem z substancją pochłaniającą wilgoć w impregnowanym futerale, najlepiej w dobrze wentylowanym miejscu, aby zapobiec rozwojowi pleśni. Przed odłożeniem aparatu do przechowania należy wyjąć z niego baterie/akumulatory, zwłaszcza jeśli ma on pozostawać nieużywany przez dłuższy czas. Ponadto w celu uniknięcia problemów powodowanych przerwami w eksploatacji zalecamy regularne wyjmowanie aparatu z miejsca, w którym jest przechowywany, i używanie go chociaż przez krótki czas.
Czyszczenie aparatu
Należy regularnie czyścić aparat, ale jednocześnie wykonywać tę czynność z należytą ostrożnością! Kurz i zanieczyszczenia należy usuwać z zewnętrznych powierzchni aparatu za pomocą gruszki i/lub miękkiego pędzelka. W razie konieczności należy przetrzeć aparat miękką szmatką, ale nie wolno używać zbyt dużej siły przy czyszczeniu ekranu monitora LCD.
Należy zachować szczególną ostrożność przy czyszczeniu elementów obiektywu lub lustra, ponieważ bardzo łatwo je uszkodzić. W przypadku konieczności przeprowadzenia jakichkolwiek czynności w pobliżu migawki należy zachować największą ostrożność, gdyż nawet silne strumienie powietrza lub narzędzia czyszczące mogą spowodować odkształcenie lub uszkodzenie jej lamel.Karta pamięci
Należy zachować ostrożność przy wkładaniu karty CompactFlash do aparatu, upewniając się najpierw, że nie jest ona uszkodzona, a jej styki są odsłonięte. Jeśli przy wkładaniu karty daje się wyczuć rosnący opór, nie należy używać siły — prawdopodobnie jest on spowodowany wyginaniem lub spłaszczaniem jednego ze styków karty CF w aparacie, co może doprowadzić do zwarcia. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych uszkodzeń mechanicznych, naprawy konieczne w następstwie zniszczenia tych styków nie są objęte gwarancją producenta.
Należy stosować karty pamięci zgodne zalecanymi przez producenta, lista zgodności kart pamięci z aparatami Nikon jest zawsze podana w instrukcji obsługi. Karty pamięci innych producentów mogą powodować wadliwe działanie aparatu lub jego zablokowanie, a nawet uszkodzenie.Akumulator
Większość modeli aparatów wyposażonych jest w dedykowany akumulator. Należy pamiętać, że akumulatory mają ograniczoną żywotność, która w głównej mierze zależy od sposobu eksploatacji. Obecnie stosowane akumulatory nie posiadają tzw. efektu pamięciowego, ale należy co pewien czas wykonać pełny cykl ładowania oraz rozładowania akumulatora, zwłaszcza w przypadku jeśli akumulator przez dłuższy czas nie był używany lub był doładowywany. Należy również pamiętać, że akumulator jest elementem eksploatacyjnym w związku z tym nie podlega gwarancji.
Ustawienia parametrów
Zawsze przed odesłaniem sprzętu do serwisu należy upewnić się, czy problemy związane z aparatem nie są spowodowane błędnymi ustawieniami parametrów. W tym celu należy skorzystać z opcji „reset”, w którą wyposażony jest każdy aparat cyfrowy. W niektórych przypadkach jeśli nie ma pewności, że nieprawidłowość jest spowodowana usterką można porównać pracę takiego samego modelu sprzętu z posiadanym. Można w tym celu udać się do sprzedawcy lub dowolnego punktu handlowego, w którym można dokonać porównania sprzętu.
-
Serwis aparatów COOLPIX
Uprzejmie informujemy, iż usługi serwisowe aparatów kompaktowych Nikon COOLPIX realizowane są przez dedykowany punkt serwisowy w Czechach obsługiwany przez firmę VSP Data a.s.
Jeśli chcesz bezpłatnie wysłać aparat Nikon COOLPIX do naprawy lub w celu dokonania diagnostyki kliknij tutaj i wypełnij zgłoszenie serwisowe firmy VSP Data a.s..Jeśli wysłałeś aparat Nikon COOLPIX do naprawy lub w celach diagnostycznych do serwisu VSP Data a.s.w Czechach i chcesz sprawdzić status naprawy kliknij tutaj. Wymagane do zalogowania login i hasło zawarte są w mailu potwierdzającym rejestrację naprawy w systemie serwisu VSP Data a.s.
Możesz także zadzwonić na infolinię wsparcia technicznego firmy Nikon pod numer 22 460 87 32, czynny w godzinach 9:00-17:00 lub skontaktować się drogą mailową pisząc na adres: nikonservice.pl@vspdata.cz.
-
Serwis lustrzanek i obiektów DX oraz Nikon 1
Uprzejmie informujemy, iż z dniem 1 kwietnia 2017 r. (sobota) ulega zmianie miejsce świadczenia usługi serwisowej modeli Nikon 1 oraz aparatów i obiektywów DX marki Nikon:
aparat NIKON 1 AW1
aparat NIKON 1 J1
aparat NIKON 1 J2
aparat NIKON 1 J3
aparat NIKON 1 J4
aparat NIKON 1 J5
aparat NIKON 1 S1
aparat NIKON 1 S2
aparat NIKON 1 V1
aparat NIKON 1 V2
aparat NIKON 1 V3
obiektyw 1 NIKKOR 10 F/2.8
obiektyw 1 NIKKOR 11-27.5 F/3.5-5.6
obiektyw 1 NIKKOR 18.5 F/1.8
obiektyw 1 NIKKOR 32 F/1.2
obiektyw 1 NIKKOR AW 10mm f/2.8
obiektyw 1 NIKKOR AW 11-27.5mm f/3.5-5.6
obiektyw 1 NIKKOR VR 10-100 F/4.5-5.6 PD
obiektyw 1 NIKKOR VR 10-100 F/4-5.6
obiektyw 1 NIKKOR VR 10-30 F/3.5-5.6
obiektyw 1 NIKKOR VR 10-30 F/3.5-5.6 PD-ZOOM
obiektyw 1 NIKKOR VR 30-110 F/3.8-5.6
obiektyw 1 NIKKOR VR 6.7-13 F/3.5-5.6
obiektyw 1 NIKKOR VR 70-300mm f/4.5-5.6
obiektyw FT1 MOUNT ADAPTER
aparat D3000
aparat D3100
aparat D3200
aparat D3300
aparat D3400
aparat D5000
aparat D5100
aparat D5200
aparat D5300
aparat D5500
aparat D5600
aparat D90
aparat D7000
aparat D7100
aparat D7200
aparat D7500
aparat D300s
aparat D500*
obiektyw AF 10.5/2.8G DX ED FISHEYE*
obiektyw AFS 35/1.8G DX
obiektyw AFS 40/2.8G DX Micro
obiektyw AFS 85/3.5G DX ED VR Micro
obiektyw AF-P DX 10-20 f/4.5-5.6G VR
obiektyw AFS 10-24/3.5-4.5G DX
obiektyw AFS 12-24/4G IF DX ED*
obiektyw AFS 16-80/2.8-4E ED VR DX
obiektyw AFS 16-85/3.5-5.6G VR ED DX
obiektyw AFS 17-55/2.8G DX ED*
obiektyw AFS 18-105/3.5-5.6G VR ED DX
obiektyw AFS 18-140/3.5-5.6G ED VR DX
obiektyw AFS 18-200/3.5-5.6G VR DX ED
obiektyw AFS 18-200/3.5-5.6G VRII DX ED
obiektyw AFS 18-300/3.5-5.6G DX VR ED
obiektyw AFS 18-300/3.5-6.3G DX VR
obiektyw AFS 18-55/3.5-5.6G DX VR
obiektyw AFS 18-55/3.5-5.6G DX VR II
obiektyw AFS 55-200/4-5.6G DX
obiektyw AFS 55-200/4-5.6G DX VR
obiektyw AFS 55-200/4-5.6G ED VR II DX
obiektyw AFS 55-300/4.5-5.6G DX VR
obiektyw AF-P DX 18-55/3.5-5.6G
obiektyw AF-P DX 18-55/3.5-5.6G VR
obiektyw AF-P DX 70-300/4.5-6.3G ED
obiektyw AF-P DX 70-300/4.5-6.3G ED VR
Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne realizowane są przez dedykowany punkt serwisowy w Czechach obsługiwany przez firmę VSP Data a.s. Jeśli chcesz wysłać wymieniony powyżej model Nikon 1, aparat lub obiektyw DX do naprawy wypełnij formularz zgłoszenia serwisowego znajdujący się tutaj. Zgłoszenie i wysyłka do serwisu w Czechach jest bezpłatna.
Jeśli wysłałeś model Nikon 1, aparat lub obiektyw serii DX do naprawy lub w celach diagnostycznych do VSP Data a.s.w Czechach i chcesz sprawdzić status naprawy kliknij tutaj. Możesz także zadzwonić na infolinię wsparcia technicznego firmy Nikon pod numer 22 460 87 32, czynny w godzinach 9:00-17:00 lub skontaktować się drogą mailową pisząc na adres: nikonservice.pl@vspdata.cz.
Jeśli oddałeś model Nikon 1, aparat lub obiektyw serii DX przed 1 kwietnia 2017 roku do naprawy lub w celach diagnostycznych do serwisu Nikona w Al. Jerozolimskich 180 w Warszawie i chcesz sprawdzić status naprawy kliknij tutaj.
* Produkty zarejestrowane w programie NPS są serwisowane na dotychczasowych zasadach w serwisie w Warszawie w Al. Jerozolimskich 180.
UWAGA: Uprzejmie informujemy, że niektóre usługi takie jak czyszczenie matrycy, regulacja AF bez demontażu aparatu i wymiany części, aktualizacja Firmware’u czy drobne naprawy kosmetyczne (np. wymiana gum) dla Państwa wygody są również dostępne dla wszystkich produktów, w serwisie w Warszawie przy Al. Jerozolimskich 180. W przypadku konieczności wykonania usług innych niż wymienione powyżej, sprzęt może zostać przekazany do właściwego centrum serwisowego po uprzednim uzgodnieniu tego faktu z klientem.
-
Serwis pozostałych produktów
Uprzejmie informujemy, że naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne produktów takich jak: aparaty i obiektywy FX, lampy błyskowe, skanery, lornetki, lunety obserwacyjne, dalmierze laserowe i lunety celownicze realizowane są przez Autoryzowane Centrum Serwisowe w Warszawie w Al. Jerozolimskich 180. Jeśli chcesz wysłać wymieniony powyżej sprzęt do naprawy wypełnij formularz zgłoszenia serwisowego znajdujący się tutaj. Zgłoszenie i wysyłka do serwisu w jest bezpłatna w ramach gwarancji. Aby umówić kuriera prosimy o skontaktowanie się z firmą kurierską DHL.
Sprzęt można również dostarczyć i odebrać osobiście w godzinach pracy lokalnego serwisu w Warszawie , tj. w poniedziałek od 10:00 do 18:00, wtorek – piątek od 08:30 do 16:30UWAGA: Uprzejmie informujemy, że niektóre usługi takie jak czyszczenie matrycy, regulacja AF bez demontażu aparatu i wymiany części, aktualizacja Firmware’u czy drobne naprawy kosmetyczne (np. wymiana gum) dla Państwa wygody są również dostępne dla wszystkich produktów, w serwisie w Warszawie w Al. Jerozolimskich 180. W przypadku konieczności wykonania usług innych niż wymienione powyżej, sprzęt może zostać przekazany do właściwego centrum serwisowego po uprzednim uzgodnieniu tego faktu z klientem.
Ceny i opłaty
W ramach serwisu pogwarancyjnego oferujemy Państwu pełen zakres usług serwisowych związanych z naprawą sprzętu a także kontrolą stanu, konserwacją, aktualizacją oprogramowania, kalibracją AF itp. W przypadku konieczności naprawy sporządzany jest każdorazowo indywidualny kosztorys, który zawiera informacje o zakresie, kosztach robocizny oraz wymaganych do naprawy częściach. Naprawa jest wykonywana dopiero po jego akceptacji.
Poniżej przedstawiamy ceny oraz opłaty za wybrane usługi:
Mapowanie matrycy – bezpłatnie
Aktualizacja oprogramowania (firmware) – bezpłatnie
Sprawdzenie błędów oraz liczby wyzwoleń migawki - bezpłatnie
Czyszczenie matrycy formatu FX – 150zł
Czyszczenie matrycy formatu DX – 80zł
Sporządzenie kosztorysu naprawy:
- 90zł – aparaty DSLR i ML oraz obiektywy wymienne
- 50zł – pozostałe produkty
(opłata za kosztorys jest pobierana jedynie w przypadku rezygnacji z naprawy)
Opłata za pakownie i przesyłkę – 25zł (do 5 kg)Autoryzowane Centrum Serwisowe jest wyposażone w profesjonalne przyrządy oraz niezbędne oprogramowanie dostarczane przez producenta co w połączeniu z długoletnim doświadczeniem oraz fachową wiedzą naszych techników gwarantuje serwisowanie sprzętu na najwyższym poziomie.
Zapraszamy. -
Kontakt
Kontakt dotyczący wyłącznie napraw aparatów kompaktowych COOLPIX, Nikon 1 oraz aparatów i obiektywów serii DX:
VSP Data a.s.
Strona internetowa: www.vspdata.cz
e-mail: nikonservice.pl@vspdata.cz
Telefon: +48 22 212 01 07 czynny w godzinach 8:00-16:00
Telefon: +48 22 460 87 32, czynny w godzinach 9:00-17:00 (infolinia Nikon)
Strona internetowa do rejestracji zgłoszenia naprawy: http://services.vspdata.cz/pl/nikon/case-newNaprawy pozostałych produktów takich jak: aparaty i obiektywy FX, lampy błyskowe, skanery, lornetki, lunety obserwacyjne, dalmierze laserowe i lunety celownicze z wyłączeniem aparatów COOLPIX, Nikon 1 oraz aparatów i obiektywów serii DX realizowane są w autoryzowanym centrum serwisowym w Warszawie:
Nikon Europe B.V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce
Al. Jerozolimskie 180
02-486 Warszawa
telefon: 22 460 87 30
e-mail: service.pl@nikon.comGodziny pracy autoryzowanego serwisu w Warszawie:
poniedziałek 10:00 - 18:00
wtorek - piątek 08:30 -16:30
Wszelkie przesyłki zawierające pozostałe produkty, inne niż aparaty COOLPIX, Nikon 1 oraz aparaty i obiektywy serii DX, przekazywane do naprawy gwarancyjnej lub pogwarancyjnej prosimy kierować na powyższy adres.
Przesyłki zawierające sprzęt do napraw gwarancyjnych w centrum serwisowym Nikon CEE GmbH w Warszawie są bezpłatne i realizowane są za pośrednictwem firmy DHL. Aby umówić kuriera prosimy o skontaktowanie się z firmą kurierską DHL. Do przesyłki prosimy dołączyć wypełniony formularz zgłoszeniowy dostępny tutaj. -
Śledzenie naprawy
Za pośrednictwem poniższego linku można sprawdzić aktualny status naprawy. W przypadku naprawy płatnej można wyświetlić plik PDF z oszacowaniem kosztów oraz zaakceptować lub odrzucić wykonanie naprawy. Po zakończeniu naprawy można skorzystać z tej witryny w celu wyświetlenia dodatkowych informacji dotyczących wysyłki.
-
Części zamienne
Jak otrzymać części zamienne?
Zdecydowanie odradzamy jakiekolwiek próby przeprowadzenia własnych modyfikacji i głebokiej ingerencji w posiadane urządzenia.
Nie możemy ponosić odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez naprawy lub zmiany przeprowadzone przez inne nieautoryzowane serwisy.
Jednakże nasz dział serwisu jest w stanie dostarczyć drobne kosmetyczne części zamienne do napraw nie wymagających demontażu i nie zagrażających bezpieczeństwu zdrowia lub życia użytkowników.Aby złożyć zamówienie w naszym serwisie, prosimy o kontakt:
tel. 22 460 87 60 poniedziałek 10:00 - 18:00, wtorek-piątek 08:30-16:30 , lub przez e-mail service.pl@nikon.com.Należy pamiętać, że serwis nie prowadzi sprzedaży akcesoriów takich jak baterie, kable, dekielki obiektywu, etui itp. - te muszą być dostarczone przez dystrybutora firmy Nikon.
Dokumenty i informacje mogą być również wysłać faksem 22 460 87 38.
Bardzo pomogą nam dokumentacje fotograficzne uszkodzonych elementów.
Konieczne jest podanie numeru seryjnego posiadanego urządzenia. -
Gwarancja
Warunki 2 letniej gwarancji Nikon Europe B.V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce
Gwarancja na zakupiony sprzęt udzielona przez Nikon Europe B.V. Burgerweeshuispad 101 1074ER, Amsterdam The Netherlands działającą poprzez NIKON Europe B.V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce Al. Jerozolimskie 180, 02-486 Warszawa obejmuje wszelkie wady produkcyjne ujawnione w okresie 24 miesięcy od daty zakupu. Jeśli w okresie gwarancyjnym produkt okaże się wadliwy wskutek zastosowania niewłaściwych materiałów lub nienależytego wykonania, autoryzowany serwis wskazany przez Nikon Europe B.V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce dokona bezpłatnej naprawy produktu na warunkach opisanych poniżej. W ramach niniejszej gwarancji firma Nikon zastrzega sobie prawo do naprawy lub wymiany produktu (według własnego uznania).
W przypadku produktów, na które firma Nikon udzieliła odrębnej gwarancji, której okres jest dłuższy niż 2 lata, po upływie tego okresu stosuje się warunki gwarancji na zasadach ujętych w odrębnej gwarancji firmy Nikon dołączonej oryginalnie do produktu.
1) Aby skorzystać z usług gwarancyjnych świadczonych w ramach niniejszej gwarancji muszą Państwo przedłożyć razem z produktem wypełnioną kartę gwarancyjną dołączoną do produktu oraz oryginał faktury lub paragonu, w których uwzględnione będą takie informacje jak data zakupu, typ produktu oraz nazwa sprzedawcy. Firma Nikon zastrzega sobie prawo do odmowy świadczenia nieodpłatnych usług gwarancyjnych w przypadku nieotrzymania dokumentów wymienionych powyżej lub gdy zawarte w nich informacje okażą się niewłaściwe, niekompletne lub nieczytelne.
2) W przypadku potwierdzenia przez autoryzowany serwis wystąpienia zgłaszanej wady produktu lub jego nieprawidłowego funkcjonowania wada zostanie usunięta w terminie 14 dni roboczych od daty zgłoszenia produktu do autoryzowanego punktu serwisowego Nikon Europe B.V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce Termin naprawy może zostać wydłużony o kolejnych 30 dni roboczych w przypadku konieczności sprowadzenia od producenta części zamiennych wymaganych do naprawy.
Przez prawidłowe funkcjonowanie przyjmuje się funkcjonowanie produktu w warunkach do których jest przeznaczony, zgodnie z jego właściwościami i parametrami technicznymi określonymi przez producenta w załączonej do produktu specyfikacji technicznej.3) Niniejsza gwarancja obejmuje produkt określony w karcie gwarancyjnej oraz dołączoną do niego ładowarkę lub zasilacz, z wyłączeniem pozostałych akcesoriów tj. baterii, akumulatorów, oprogramowania, kart pamięci, przewodów, itp.
4) Niniejsza gwarancja nie obejmuje:
- niezbędnych czynności konserwacyjnych lub wymiany części na skutek zwykłego zużycia;
- modyfikacji związanych z uaktualnieniem produktu wykraczających poza jego zwykłe przeznaczenie opisane w instrukcji obsługi, wykonanych bez uprzedniej pisemnej zgody firmy Nikon;
- wszelkich uszkodzeń powstałych w skutek modyfikacji dokonanych w produkcie bez uprzedniej pisemnej zgody firmy Nikon, mających na celu dostosowanie produktu do standardów technicznych obowiązujących w krajach innych niż te, dla których produkt został oryginalnie opracowany i wyprodukowany
- uszkodzeń spowodowanych niewłaściwym używaniem produktu, w tym w szczególności wynikających z używania produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem lub niedostosowania się do instrukcji dotyczącej korzystania z produktu i jego konsekwencji, bądź związanych z instalacją lub używaniem produktu niezgodnie z normami dotyczącymi bezpieczeństwa obowiązującymi w kraju użytkowania;
- uszkodzeń powstałych w wyniku wypadków lub zdarzeń losowych, w tym w szczególności szkód spowodowanych przez wyładowania atmosferyczne, wodę, ogień, niewłaściwe użytkowanie lub zaniedbanie oraz wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia;
- niewłaściwego przechowywania lub eksponowania produktu w warunkach nieodpowiadających jego właściwościom;
- wszelkich innych uszkodzeń eksploatacyjnych, mechanicznych lub uszkodzeń w skutek działania cieczy lub innych substancji ciekłych a także piasku lub innych zanieczyszczeń, powstałych na skutek użytkowania produktu niezgodnie z jego właściwościami.5) Niniejsza gwarancja nie ma zastosowania w przypadku:
- zmiany, zniszczenia lub usunięcia nazwy modelu lub numeru seryjnego produktu;
- uszkodzeń powstałych w wyniku napraw, modyfikacji lub ingerencji wykonanych przez nieautoryzowane punkty serwisowe lub osoby;
- uszkodzeń systemu, do którego produkt został włączony lub z którym jest używany.6) Nikon Europe B.V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce zastrzega sobie prawo dochodzenia od Klienta kosztów usług serwisowych oraz przesyłki produktu w wypadku, gdy zgłoszone przez Klienta uszkodzenie produktu nie było objęte niniejszą gwarancją lub produkt okazał się sprawny.
7) Klient jest uprawniony do bezpłatnej przesyłki celem realizacji uprawnień wynikających z niniejszej gwarancji w sposób określony przez Nikon Europe B.V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce Informacja o sposobie dostarczania produktów do serwisu podana jest na stronie internetowej www.nikon.pl.
8) Niniejsza gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
Niniejsze warunki gwarancji dotyczą produktów Nikon pochodzących wyłącznie z oficjalnej sieci dystrybucji firmy Nikon Europe B.V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce i obowiązują na terenie Rzeczpospolitej Polskiej z wyjątkiem autoryzowanych punków serwisowych wskazanych przez Nikon Europe B.V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce zlokalizowanych poza terytorium Polski.
Lista punktów serwisowych uprawnionych do realizacji niniejszej gwarancji jest podana na stronie internetowej www.nikon.pl.
Nikon Europe B.V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce zastrzega sobie prawo do aktualizacji informacji niezbędnych do realizacji uprawnień wynikających z niniejszej gwarancji, w tym w zakresie adresu siedziby gwaranta, adresu strony internetowej oraz listy punktów serwisowych.
Data ostatniej aktualizacji 01.04.2021 r. -
Zasady dokonywania napraw
Niniejsze warunki obowiązują w przypadku każdej umowy zawartej między firmą Nikon Europe B.V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce („Nikon”) a dowolną osobą lub firmą („Klient”) zamawiającą w firmie Nikon naprawę lub wymianę dowolnych towarów lub ich składników („Towary”). Wyrażenie „Naprawa” obejmuje swoim zakresem regulacje i częściowe lub łączone naprawy i wymiany części. Niniejsze warunki obowiązują również w przypadku towarów przekazanych firmie Nikon w celu oszacowania kosztów naprawy.
Dostarczając osobiście lub przesyłając Towary do serwisu Nikon w Polsce Klient automatycznie akceptuje niniejsze warunki napraw.1. Naprawa gwarancyjna
W sytuacji, gdy Klient zamawia w firmie Nikon dokonanie naprawy lub wymiany jakichś Towarów zgodnie z Warunkami Gwarancji, musi on przedstawić firmie Nikon odpowiedni dokument potwierdzający, że żądana naprawa lub wymiana mieści się w okresie ważności Gwarancji i jest zgodna z innymi jej warunkami. Jeśli Klient nie przedstawi takiego potwierdzenia lub dostarczy je zbyt późno, firma Nikon będzie upoważniona do naliczenia Klientowi opłaty za dokonaną naprawę lub wymianę.
2. Oszacowania
a) Firma Nikon nie jest w żaden sposób zobowiązana, aby przed przystąpieniem do naprawy Towarów podawać Klientowi oszacowanie jej kosztów, o ile Klient nie złoży w firmie Nikon pisemnego zamówienia na oszacowanie kosztów.
b) Po przedstawieniu oszacowania kosztów firma Nikon może opóźnić pracę, aż do chwili otrzymania od Klienta pisemnych instrukcji dotyczących dalszego postępowania. Jeśli firma Nikon nie otrzyma takich instrukcji w ciągu 21 dni od daty przedstawienia oszacowania, może zwrócić Towary Klientowi na jego koszt.
c) W przypadku, gdy firma Nikon nie naprawi ani nie wymieni Towarów, dla których sporządziła oszacowanie kosztów, może obciążyć Klienta kosztami oszacowania i ponownego montażu towarów poddanych oględzinom. Firma Nikon dołoży wszelkich starań, aby przywrócić Towary do stanu, w jakim je otrzymała, ale nie będzie ponosić odpowiedzialności wobec Klienta za żadne straty lub uszkodzenia powstałe w wyniku niewykonania tej czynności.
3. Standard naprawy
a) O ile nie uzgodniono inaczej, firma Nikon dokonuje naprawy Towarów zgodnie ze specyfikacją producenta.
b) Firma Nikon ma pełną swobodę decydowania o:
i) charakterze i metodzie naprawy,
ii) rodzaju użytych części zamiennych,
iii) w przypadku naprawy gwarancyjnej firma Nikon decyduje, czy Towary zostaną naprawione czy wymienione (w całości lub w części); wszystkie zastosowane części zamienne zostaną odpowiednio wybrane przez firmę Nikon i nie muszą być identyczne z częściami zastosowanymi w Towarach przekazanych firmie Nikon do naprawy,
c) Firma Nikon może zlecić podwykonawcy realizację całej naprawy lub jej części.
4. Opóźnienie lub anulowanie naprawy lub wymiany
Wszystkie podawane przez firmę Nikon terminy zakończenia naprawy lub wymiany mają wyłącznie charakter przybliżony i firma Nikon nie będzie ponosić odpowiedzialności za żadne straty powstałe w wyniku niedotrzymania tych terminów. Firma Nikon może w dowolnym momencie opóźnić lub anulować naprawę.
5. Odbieranie/dostarczanie Towarów
Wszystkie podawane przez firmę Nikon terminy zakończenia naprawy lub wymiany mają wyłącznie charakter przybliżony i firma Nikon nie będzie ponosić odpowiedzialności za żadne straty powstałe w wyniku niedotrzymania tych terminów. Firma Nikon może w dowolnym momencie opóźnić lub anulować naprawę.
a) O ile nie uzgodniono inaczej, Klient odbiera naprawione lub wymienione Towary w siedzibie firmy Nikon. Firma Nikon może obciążyć Klienta kosztami przechowywania Towarów, jeśli nie zostaną one odebrane w ciągu 21 dni od daty powiadomienia Klienta przez firmę Nikon (tradycyjną pocztą lub w inny sposób) o tym, że Towary są już gotowe do odbioru;
b) W przypadku, gdy firma Nikon zgodzi się samodzielnie odesłać Towary, sposób zapakowania i przesłania Towarów leży w gestii firmy Nikon. Towary są wysyłane na ryzyko Klienta i na jego koszt (z wyjątkiem sytuacji, gdy Towary są naprawiane lub wymieniane w ramach Gwarancji). Powiadomienie o uszkodzeniu Towarów w czasie transportu należy przedstawić pisemnie firmie Nikon i Przewoźnikowi w ciągu trzech dni od daty odbioru przesyłki. Powiadomienie o nie otrzymaniu przesyłki należy przedstawić pisemnie firmie Nikon i Przewoźnikowi w ciągu siedmiu dni od daty widniejącej na kwicie wysyłkowym lub fakturze;
c) W przypadku Towarów nadesłanych przez Klienta do serwisu za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej, po naprawie zostaną automatycznie odesłane na adres z którego nadano przesyłkę o ile Klient nie dołączył na piśmie innego adresu lub w trakcie naprawy zostały przekazane inne ustalenia.
6. Płatność
a) Płatności za koszty naliczone przez firmę Nikon należy dokonać przy odbiorze Towarów z siedziby serwisu firmy Nikon. Akceptowane formy płatności to gotówka lub karta płatnicza. W przypadku wysyłki naprawionych Towarów, za naprawę których zostały naliczone koszty, płatność należy uregulować u kuriera w momencie przyjęcia przesyłki.
b) Klienci, którzy mają zatwierdzone rachunki w firmie Nikon, muszą uiścić należności wobec niej przed upływem terminu płatności widniejącym na fakturze. W przypadku niedotrzymania terminu zapłaty Firma Nikon może naliczyć odsetki od zaległych należności.
c) Jeśli Klient nie zwróci wszystkich kosztów naprawy lub wymiany Towarów i nie odbierze Towarów w ciągu 6 miesięcy od daty widniejącej na powiadomieniu wspomnianym w artykule 5(a), firma Nikon może bezzwłocznie sprzedać Towary za dowolną cenę, jaką uzna za stosowną, i odliczyć z uzyskanej kwoty sumę wystarczającą na pokrycie kosztów naprawy/wymiany i przechowywania oraz wydatków poniesionych na próbę skontaktowania się z Klientem i na zorganizowanie sprzedaży Towarów. Jeśli zyski ze sprzedaży nie pokryją wymienionych kosztów, Klient zostanie natychmiast obciążony kwotą deficytu. Jeśli natomiast pojawi się jakaś nadwyżka, firma Nikon prześle ją na ostatni znany adres Klienta, nie ponosząc jednocześnie żadnej odpowiedzialności za dotarcie pieniędzy. Kwota odliczona przez firmę Nikon nie będzie obciążona żadnymi odsetkami.
7. Gwarancja
Z wyjątkiem podanego poniżej ograniczenia, firma Nikon zobowiązuje się do bezpłatnej naprawy lub wymiany (lub ewentualnie odpłatnej, z uwagi na Warunki wspomniane w innym miejscu) każdego składnika Towarów, który w ciągu sześciu miesięcy od daty odbioru Towarów lub ich wysłania do Klienta okaże się niesprawny ze względu na wady materiałowe albo nieprawidłowe wykonanie czynności związanych z naprawą lub wymianą przeprowadzoną przez firmę Nikon. Niniejsza gwarancja jest ograniczona wyłącznie do składników Towarów, które zostały naprawione lub wymienione przez firmę Nikon. Nie ma ona zastosowania w przypadku: uszkodzenia Towarów powstałego w efekcie wypadku lub innych uszkodzeń mechanicznych, niewłaściwej obsługi, zanieczyszczenia, zalania cieczą, zapiaszczenia, nieprzestrzegania instrukcji dotyczących eksploatacji albo dokonywania nieuprawnionych modyfikacji lub napraw.
8. Odpowiedzialność firmy Nikon
a) Firma Nikon ponosi odpowiedzialność za utratę życia, obrażenia cielesne lub uszkodzenia mechaniczne przedmiotów należących do Klienta, ale tylko wtedy, gdy nastąpiło to wyłącznie i bezpośrednio w wyniku niedopatrzenia firmy Nikon przy naprawie Towarów.
b) Z wyjątkiem sytuacji opisanych w artykułach 7 i 8(a), firma Nikon nie ponosi odpowiedzialności za żadne koszty, roszczenia, szkody, przypadki utraty życia lub obrażenia powstałe w związku z Towarami.
9. Gwarancja udzielana przez Klienta
Klient gwarantuje, że Towary są jego wyłączną własnością i nie stwarzają realnego ani potencjalnego zagrożenia, a ponadto zadośćuczyni firmie Nikon za wszelkie straty, przypadki utraty życia, obrażenia cielesne lub uszkodzenia wynikłe z niedotrzymania tej gwarancji.
10. Gwarancje międzynarodowe
Do każdego aparatu sprzedawanego na terenie Europy dołączona jest gwarancja europejska typu: „Nikon European Service Warranty”. Na podstawie w/w gwarancji można dokonać naprawy (zgodnie z jej warunkami) na terenie całej Europy. Warunkiem formalnym do rozpatrzenia takiej gwarancji jest dołączenie do poprawnie wypełnionego druku gwarancyjnego, dowodu zakupu.
10. Struktura
Niniejsze warunki nie mogą ulegać zmianie bez pisemnej zgody Dyrektora lub odpowiednio upoważnionego pracownika firmy Nikon. Wszelkie odniesienia do zapisów niniejszych warunków będą zawierać materiał zarejestrowany lub przesłany elektronicznie. Niniejsze warunki i dowolne umowy zawarte między firmą Nikon a Klientem w odniesieniu do naprawy Towarów podlegają przepisom prawa polskiego.
-
Formularz zgłoszeniowy serwisu
W przypadku konieczności zgłoszenia sprzętu do naprawy w autoryzowanym serwisie Nikon w Polsce prosimy o dołączenie wypełnionego formularza zgłoszenia serwisowego do przesyłki ze sprzętem. Formularz w formacie pdf dostępny tutaj.
Formularz nie jest potrzebny w przypadku dostarczenia osobistego do serwisu. Dołączenie wypełnionego formularza skróci czas naprawy. Wysłanie samego formularza bez sprzętu nie skutkuje rozpoczęciem jakiejkolwiek procedury przez serwis i zgłoszenie takie będzie odrzucone. UWAGA! Podanie adresu elektronicznego klienta ułatwi przepływ informacji na temat statusu naprawy.