Gratulujemy trafnego wyboru oraz dziękujemy za okazane zaufanie.
W przypadku wystąpienia problemu technicznego z Państwa sprzętem oraz jeśli nie udało się go rozwiązać z pomocą wsparcia technicznego lub plików do pobrania z naszej strony internetowej, sprzęt należy przesłać do odpowiedniego punktu serwisowego w celu wykonania diagnostyki lub naprawy.
-
AUTORYZOWANE CENTRUM NAPRAW
Zachęcamy do skorzystania z bezpłatnej usługi wysłania sprzętu do naszego centrum napraw firmy Nikon w celu dokonania naprawy lub oceny przez naszych wykwalifikowanych techników.
Aby skorzystać z naszej bezpłatnej usługi wysłania sprzętu, kliknij tutaj i postępuj zgodnie z instrukcjami.
-
ŚLEDZENIE NAPRAWY
Jeśli wysłałeś produkt do serwisu Nikon, możesz tutaj sprawdzić aktualny status naprawy. Aby się zalogować, wprowadź swój Numer zlecenia ID oraz Numer klienta.
-
CZĘŚCI ZAMIENNE
Jak otrzymać części zamienne?
Zdecydowanie odradzamy jakiekolwiek próby przeprowadzenia własnych modyfikacji i głebokiej ingerencji w posiadane urządzenia.
Nie możemy ponosić odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez naprawy lub zmiany przeprowadzone przez inne nieautoryzowane serwisy.
Jednakże nasz dział serwisu jest w stanie dostarczyć drobne kosmetyczne części zamienne do napraw nie wymagających demontażu i nie zagrażających bezpieczeństwu zdrowia lub życia użytkowników.Aby złożyć zamówienie w naszym serwisie, prosimy o kontakt:
tel. 22 460 87 60 poniedziałek 10:00 - 18:00, wtorek-piątek 08:30-16:30 , lub przez e-mail service.pl@nikon.com.Należy mieć na uwadze, że serwis nie prowadzi sprzedaży akcesoriów takich jak baterie, kable, dekielki obiektywów, etui itp. Akcesoria te są częściami handlowymi i nie są dostępne w serwisie. W tym celu należy zwrócić się do naszych dystrybutorów lub zapytać w sklepach sprzedawców detalicznych.
-
GWARANCJA
Warunki 2 letniej gwarancji Nikon Europe B.V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce
Gwarancja na zakupiony sprzęt udzielona przez Nikon Europe B.V. Stroombaan 14, 1181 VX Amstelveen, The Netherlands działającą poprzez NIKON Europe B.V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce Al. Jerozolimskie 180, 02-486 Warszawa obejmuje wszelkie wady produkcyjne ujawnione w okresie 24 miesięcy od daty zakupu. Jeśli w okresie gwarancyjnym produkt okaże się wadliwy wskutek zastosowania niewłaściwych materiałów lub nienależytego wykonania, autoryzowany serwis wskazany przez Nikon Europe B.V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce dokona bezpłatnej naprawy produktu na warunkach opisanych poniżej. W ramach niniejszej gwarancji firma Nikon zastrzega sobie prawo do naprawy lub wymiany produktu (według własnego uznania).
W przypadku produktów, na które firma Nikon udzieliła odrębnej gwarancji, której okres jest dłuższy niż 2 lata, po upływie tego okresu stosuje się warunki gwarancji na zasadach ujętych w odrębnej gwarancji firmy Nikon dołączonej oryginalnie do produktu.
1) Aby skorzystać z usług gwarancyjnych świadczonych w ramach niniejszej gwarancji muszą Państwo przedłożyć razem z produktem wypełnioną kartę gwarancyjną dołączoną do produktu oraz oryginał faktury lub paragonu, w których uwzględnione będą takie informacje jak data zakupu, typ produktu oraz nazwa sprzedawcy. Firma Nikon zastrzega sobie prawo do odmowy świadczenia nieodpłatnych usług gwarancyjnych w przypadku nieotrzymania dokumentów wymienionych powyżej lub gdy zawarte w nich informacje okażą się niewłaściwe, niekompletne lub nieczytelne.
2) W przypadku potwierdzenia przez autoryzowany serwis wystąpienia zgłaszanej wady produktu lub jego nieprawidłowego funkcjonowania wada zostanie usunięta w terminie 14 dni roboczych od daty zgłoszenia produktu do autoryzowanego punktu serwisowego Nikon Europe B.V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce. Termin naprawy może zostać wydłużony o kolejnych 30 dni roboczych w przypadku konieczności sprowadzenia od producenta części zamiennych wymaganych do naprawy.
Przez prawidłowe funkcjonowanie przyjmuje się funkcjonowanie produktu w warunkach do których jest przeznaczony, zgodnie z jego właściwościami i parametrami technicznymi określonymi przez producenta w załączonej do produktu specyfikacji technicznej.3) Niniejsza gwarancja obejmuje produkt określony w karcie gwarancyjnej oraz dołączoną do niego ładowarkę lub zasilacz, z wyłączeniem pozostałych akcesoriów tj. baterii, akumulatorów, oprogramowania, kart pamięci, przewodów, itp.
4) Niniejsza gwarancja nie obejmuje:
- niezbędnych czynności konserwacyjnych lub wymiany części na skutek zwykłego zużycia;
- modyfikacji związanych z uaktualnieniem produktu wykraczających poza jego zwykłe przeznaczenie opisane w instrukcji obsługi, wykonanych bez uprzedniej pisemnej zgody firmy Nikon;
- wszelkich uszkodzeń powstałych w skutek modyfikacji dokonanych w produkcie bez uprzedniej pisemnej zgody firmy Nikon, mających na celu dostosowanie produktu do standardów technicznych obowiązujących w krajach innych niż te, dla których produkt został oryginalnie opracowany i wyprodukowany
- uszkodzeń spowodowanych niewłaściwym używaniem produktu, w tym w szczególności wynikających z używania produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem lub niedostosowania się do instrukcji dotyczącej korzystania z produktu i jego konsekwencji, bądź związanych z instalacją lub używaniem produktu niezgodnie z normami dotyczącymi bezpieczeństwa obowiązującymi w kraju użytkowania;
- uszkodzeń powstałych w wyniku wypadków lub zdarzeń losowych, w tym w szczególności szkód spowodowanych przez wyładowania atmosferyczne, wodę, ogień, niewłaściwe użytkowanie lub zaniedbanie oraz wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia;
- niewłaściwego przechowywania lub eksponowania produktu w warunkach nieodpowiadających jego właściwościom;
- wszelkich innych uszkodzeń eksploatacyjnych, mechanicznych lub uszkodzeń w skutek działania cieczy lub innych substancji ciekłych a także piasku lub innych zanieczyszczeń, powstałych na skutek użytkowania produktu niezgodnie z jego właściwościami.5) Niniejsza gwarancja nie ma zastosowania w przypadku:
- zmiany, zniszczenia lub usunięcia nazwy modelu lub numeru seryjnego produktu;
- uszkodzeń powstałych w wyniku napraw, modyfikacji lub ingerencji wykonanych przez nieautoryzowane punkty serwisowe lub osoby;
- uszkodzeń systemu, do którego produkt został włączony lub z którym jest używany.6) Nikon Europe B.V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce zastrzega sobie prawo dochodzenia od Klienta kosztów usług serwisowych oraz przesyłki produktu w wypadku, gdy zgłoszone przez Klienta uszkodzenie produktu nie było objęte niniejszą gwarancją lub produkt okazał się sprawny.
7) Klient jest uprawniony do bezpłatnej przesyłki celem realizacji uprawnień wynikających z niniejszej gwarancji w sposób określony przez Nikon Europe B.V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce. Informacja o sposobie dostarczania produktów do serwisu podana jest na stronie internetowej www.nikon.pl.
8) Niniejsza gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
Niniejsze warunki gwarancji dotyczą produktów Nikon pochodzących wyłącznie z oficjalnej sieci dystrybucji firmy Nikon Europe B.V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce i obowiązują na terenie Rzeczpospolitej Polskiej z wyjątkiem autoryzowanych punków serwisowych wskazanych przez Nikon Europe B.V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce zlokalizowanych poza terytorium Polski.
Lista punktów serwisowych uprawnionych do realizacji niniejszej gwarancji jest podana na stronie internetowej www.nikon.pl.
Nikon Europe B.V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce zastrzega sobie prawo do aktualizacji informacji niezbędnych do realizacji uprawnień wynikających z niniejszej gwarancji, w tym w zakresie adresu siedziby gwaranta, adresu strony internetowej oraz listy punktów serwisowych.
Data ostatniej aktualizacji 01.07.2022 r.
-
ZASADY DOKONYWANIA NAPRAW
Niniejsze warunki obowiązują w przypadku każdej umowy zawartej między firmą Nikon Europe B.V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce („Nikon”) a dowolną osobą lub firmą („Klient”) zamawiającą w firmie Nikon naprawę lub wymianę dowolnych towarów lub ich składników („Towary”). Wyrażenie „Naprawa” obejmuje swoim zakresem regulacje i częściowe lub łączone naprawy i wymiany części. Niniejsze warunki obowiązują również w przypadku towarów przekazanych firmie Nikon w celu oszacowania kosztów naprawy.
Dostarczając osobiście lub przesyłając Towary do serwisu Nikon w Polsce Klient automatycznie akceptuje niniejsze warunki napraw.
1. Naprawa gwarancyjna
W sytuacji, gdy Klient zamawia w firmie Nikon dokonanie naprawy lub wymiany jakichś Towarów zgodnie z Warunkami Gwarancji, musi on przedstawić firmie Nikon odpowiedni dokument potwierdzający, że żądana naprawa lub wymiana mieści się w okresie ważności Gwarancji i jest zgodna z innymi jej warunkami. Jeśli Klient nie przedstawi takiego potwierdzenia lub dostarczy je zbyt późno, firma Nikon będzie upoważniona do naliczenia Klientowi opłaty za dokonaną naprawę lub wymianę.
2. Oszacowania
a) Firma Nikon nie jest w żaden sposób zobowiązana, aby przed przystąpieniem do naprawy Towarów podawać Klientowi oszacowanie jej kosztów, o ile Klient nie złoży w firmie Nikon pisemnego zamówienia na oszacowanie kosztów.
b) Po przedstawieniu oszacowania kosztów firma Nikon może opóźnić pracę, aż do chwili otrzymania od Klienta pisemnych instrukcji dotyczących dalszego postępowania. Jeśli firma Nikon nie otrzyma takich instrukcji w ciągu 21 dni od daty przedstawienia oszacowania, może zwrócić Towary Klientowi na jego koszt.
c) W przypadku, gdy firma Nikon nie naprawi ani nie wymieni Towarów, dla których sporządziła oszacowanie kosztów, może obciążyć Klienta kosztami oszacowania i ponownego montażu towarów poddanych oględzinom. Firma Nikon dołoży wszelkich starań, aby przywrócić Towary do stanu, w jakim je otrzymała, ale nie będzie ponosić odpowiedzialności wobec Klienta za żadne straty lub uszkodzenia powstałe w wyniku niewykonania tej czynności.
3. Standard naprawy
a) O ile nie uzgodniono inaczej, firma Nikon dokonuje naprawy Towarów zgodnie ze specyfikacją producenta.
b) Firma Nikon ma pełną swobodę decydowania o:
i) charakterze i metodzie naprawy,
ii) rodzaju użytych części zamiennych,
iii) w przypadku naprawy gwarancyjnej firma Nikon decyduje, czy Towary zostaną naprawione czy wymienione (w całości lub w części); wszystkie zastosowane części zamienne zostaną odpowiednio wybrane przez firmę Nikon i nie muszą być identyczne z częściami zastosowanymi w Towarach przekazanych firmie Nikon do naprawy,
c) Firma Nikon może zlecić podwykonawcy realizację całej naprawy lub jej części.
4. Opóźnienie lub anulowanie naprawy lub wymiany
Wszystkie podawane przez firmę Nikon terminy zakończenia naprawy lub wymiany mają wyłącznie charakter przybliżony i firma Nikon nie będzie ponosić odpowiedzialności za żadne straty powstałe w wyniku niedotrzymania tych terminów. Firma Nikon może w dowolnym momencie opóźnić lub anulować naprawę.
5. Odbieranie/dostarczanie Towarów
a) W przypadku Towarów nadesłanych przez Klienta do serwisu na nasz koszt za pomocą firmy kurierskiej UPS (po wcześniejszej rejestracji online) lub na koszt nadawcy po wyborze własnego przewoźnika, sprzęt po naprawie zostanie automatycznie odesłany na adres z którego nadano przesyłkę o ile Klient nie dołączył na piśmie innego adresu lub w trakcie naprawy nie wydał odpowiedniej dyspozycji.
b) Jeśli Klient pozostawi Towar do naprawy w siedzibie firmy Nikon, po naprawie Towar zostaje odebrany przez Klienta w siedzibie firmy Nikon (o ile nie zostało uzgodnione inaczej). Firma Nikon może obciążyć Klienta kosztami przechowywania Towarów, jeśli nie zostaną one odebrane w ciągu 30 dni od daty powiadomienia Klienta przez firmę Nikon o tym, że Towary są już gotowe do odbioru.
c) W przypadku, gdy firma Nikon zgodzi się samodzielnie odesłać Towary, sposób zapakowania i przesłania Towarów leży w gestii firmy Nikon. Towary są wysyłane na ryzyko Klienta i na jego koszt (z wyjątkiem sytuacji, gdy Towary są naprawiane lub wymieniane w ramach Gwarancji). Powiadomienie o uszkodzeniu Towarów w czasie transportu należy przedstawić pisemnie firmie Nikon i Przewoźnikowi w ciągu trzech dni od daty odbioru przesyłki. Powiadomienie o nie otrzymaniu przesyłki należy przedstawić pisemnie firmie Nikon i Przewoźnikowi w ciągu siedmiu dni od daty widniejącej na kwicie wysyłkowym lub fakturze.
6. Płatność
a) Płatności za koszty naliczone przez firmę Nikon należy dokonać, wybierając jedną z opcji:
i) PayPal - rekomendowana dla napraw wysyłkowych. Najszybsza forma płatności niepowodująca opóźnień w odesłaniu Towaru.
ii) Za pobraniem - ta forma płatności, może wiązać się z naliczeniem dodatkowych kosztów.
iii) Przelew – wydłuża moment odesłania Towaru ze względu na czas potrzebny do zaksięgowania przelewu.
iv) Karta lub gotówka – płatność przy osobistym odbiorze Towaru z serwisu Nikon. Preferujemy płatność kartą.b) Klienci, którzy mają zatwierdzone rachunki w firmie Nikon, muszą uiścić należności wobec niej przed upływem terminu płatności widniejącym na fakturze. W przypadku niedotrzymania terminu zapłaty Firma Nikon może naliczyć odsetki od zaległych należności.
c) Jeśli Klient nie zwróci wszystkich kosztów naprawy lub wymiany Towarów i nie odbierze Towarów w ciągu 6 miesięcy od daty widniejącej na powiadomieniu wspomnianym w artykule 5(b), firma Nikon może bezzwłocznie sprzedać Towary za dowolną cenę, jaką uzna za stosowną, i odliczyć z uzyskanej kwoty sumę wystarczającą na pokrycie kosztów naprawy/wymiany i przechowywania oraz wydatków poniesionych na próbę skontaktowania się z Klientem i na zorganizowanie sprzedaży Towarów. Jeśli zyski ze sprzedaży nie pokryją wymienionych kosztów, Klient zostanie natychmiast obciążony kwotą deficytu. Jeśli natomiast pojawi się jakaś nadwyżka, firma Nikon prześle ją na ostatni znany adres Klienta, nie ponosząc jednocześnie żadnej odpowiedzialności za dotarcie pieniędzy. Kwota odliczona przez firmę Nikon nie będzie obciążona żadnymi odsetkami.
7. Gwarancja
Z wyjątkiem podanego poniżej ograniczenia, firma Nikon zobowiązuje się do bezpłatnej naprawy lub wymiany (lub ewentualnie odpłatnej, z uwagi na Warunki wspomniane w innym miejscu) każdego składnika Towarów, który w ciągu sześciu miesięcy od daty odbioru Towarów lub ich wysłania do Klienta okaże się niesprawny ze względu na wady materiałowe albo nieprawidłowe wykonanie czynności związanych z naprawą lub wymianą przeprowadzoną przez firmę Nikon. Niniejsza gwarancja jest ograniczona wyłącznie do składników Towarów, które zostały naprawione lub wymienione przez firmę Nikon. Nie ma ona zastosowania w przypadku: uszkodzenia Towarów powstałego w efekcie wypadku lub innych uszkodzeń mechanicznych, niewłaściwej obsługi, zanieczyszczenia, zalania cieczą, zapiaszczenia, nieprzestrzegania instrukcji dotyczących eksploatacji albo dokonywania nieuprawnionych modyfikacji lub napraw.
8. Odpowiedzialność firmy Nikon
a) Firma Nikon ponosi odpowiedzialność za utratę życia, obrażenia cielesne lub uszkodzenia mechaniczne przedmiotów należących do Klienta, ale tylko wtedy, gdy nastąpiło to wyłącznie i bezpośrednio w wyniku niedopatrzenia firmy Nikon przy naprawie Towarów.
b) Z wyjątkiem sytuacji opisanych w artykułach 7 i 8(a), firma Nikon nie ponosi odpowiedzialności za żadne koszty, roszczenia, szkody, przypadki utraty życia lub obrażenia powstałe w związku z Towarami.
9. Gwarancja udzielana przez Klienta
Klient gwarantuje, że Towary są jego wyłączną własnością i nie stwarzają realnego ani potencjalnego zagrożenia, a ponadto zadośćuczyni firmie Nikon za wszelkie straty, przypadki utraty życia, obrażenia cielesne lub uszkodzenia wynikłe z niedotrzymania tej gwarancji.
10. Struktura
Niniejsze warunki nie mogą ulegać zmianie bez pisemnej zgody Dyrektora lub odpowiednio upoważnionego pracownika firmy Nikon. Wszelkie odniesienia do zapisów niniejszych warunków będą zawierać materiał zarejestrowany lub przesłany elektronicznie. Niniejsze warunki i dowolne umowy zawarte między firmą Nikon a Klientem w odniesieniu do naprawy Towarów podlegają przepisom prawa polskiego.