Korzystanie z wbudowanego modułu Wi-Fi w aparacie marki Nikon

Podręcznik krok po kroku

Wybrane lustrzanki cyfrowe marki Nikon i aparaty COOLPIX mają wbudowany moduł Wi-Fi®, który pozwala łatwo przesyłać zdjęcia z aparatu do smartfonu lub tabletu w celu łatwego udostępniania. Doskonałą cechą aparatów Nikon z modułem Wi-Fi jest to, że nie trzeba być w pobliżu punktu dostępu do sieci Wi-Fi. Połączenie jest nawiązywane bezpośrednio między aparatem i urządzeniem inteligentnym.

Chociaż smartfonem też można robić zdjęcia, zdjęcia z aparatu cyfrowego firmy Nikon mogą być znacznie lepsze. Wynika to stąd, że aparaty cyfrowe mają większe matryce i zaawansowane procesory przetwarzania obrazu. Matryca w aparacie zapewnia większą rozdzielczość, szerszy zakres dynamiczny oraz pozwala fotografować przy słabym świetle i używać wysokiej czułości ISO – to wszystko składa się na wysoką jakość zdjęć. Aparaty cyfrowe firmy Nikon są ponadto wyposażone w doskonałe obiektywy NIKKOR, a także wiele funkcji i akcesoriów sprzyjających kreatywności podczas fotografowania.

Zdjęcia można przesyłać do zgodnych urządzeń inteligentnych, na których zainstalowano aplikację Wireless Mobile Utility (WMU) firmy Nikon. Aplikacja jest bezpłatna i można ją pobrać z serwisu iTunes® oraz ze sklepu Google Play™ w przypadku urządzeń z systemem Android™.

Jeśli planujesz przesyłać zdjęcia do urządzenia inteligentnego przez Wi-Fi, prawdopodobnie nie użyjesz maksymalnej rozdzielczości aparatu, aby pliki zdjęć były mniejsze. Im większy rozmiar pliku, tym dłużej trwa przesyłanie go z aparatu do urządzenia, więc lepiej wybrać format JPG niż NEF. Ponadto przy ustawieniach JPG fine/Duża pliki będą większe niż w przypadku ustawień JPG basic/Średnia lub Mała. Jeśli robisz zdjęcia, które będą tylko wyświetlane na urządzeniach cyfrowych, możesz śmiało ustawić zapisywanie przez aparat mniejszych plików.

Jeśli chcesz fotografować z pełną rozdzielczością aparatu, skonfiguruj aplikację tak, aby zamiast zdjęć wysokiej rozdzielczości zapisywanych na karcie pamięci pobierała tylko zdjęcia w zalecanym rozmiarze lub nawet pomniejszone do formatu VGA. Odpowiednie opcje znajdują się w menu ustawień w aplikacji.

Zdalne sterowanie

Twoje urządzenie inteligentne może pełnić rolę pilota podczas fotografowania, umożliwiając zrobienie autoportretu, a nawet robienie zdjęć dzikim zwierzętom – wystarczy zostawić aparat w odpowiednim miejscu i oddalić się do kryjówki, skąd można naciskać spust migawki, nie płosząc zwierząt. Naprawdę niesamowite jest to, że na swoim urządzeniu inteligentnym widzisz pole widzenia obiektywu aparatu – dzięki temu możesz zrobić zdjęcie dokładnie w zaplanowanym momencie. (Sprawdź w instrukcji obsługi, czy Twój aparat obsługuje tę funkcję).

Mając aparat cyfrowy marki Nikon z wbudowanym modułem Wi-Fi, możesz łatwo dzielić się zdjęciami z rodziną i znajomymi. W przypadku lustrzanek cyfrowych Nikon możesz również udostępniać wideo.

Korzystanie z modułu Wi-Fi wbudowanego w zgodny aparat

Aby korzystać z Wi-Fi w aparatach marki Nikon z wbudowanym modułem Wi-Fi, należy pobrać bezpłatną aplikację Wireless Mobile Utility.

Menu Wi-Fi są w pełni dostępne tylko wtedy, gdy do aparatu jest włożona karta pamięci.

Urządzenie z systemem Android™

Użytkownicy urządzeń z systemem Android™ mogą zainstalować aplikację ze sklepu Google Play™.

Urządzenie firmy Apple™

Użytkownicy urządzeń z systemem iOS mogą zainstalować aplikację z serwisu iTunes®.

W przypadku urządzeń z systemem Android są trzy metody łączenia urządzenia z aparatem, a w przypadku urządzeń z systemem iOS – tylko jedna.  Poniższe instrukcje są przeznaczone zarówno dla użytkowników systemu Android™, jak i iOS – należy nawiązać połączenie, wybierając na urządzeniu inteligentnym sieć Wi-Fi, czyli identyfikator SSID aparatu. Ta metoda połączenia jest najszybsza i najłatwiejsza, ponieważ połączenie jest nieszyfrowane.

Użytkownicy systemu Android™ mogą także nawiązać połączenie, używając opcji Przycisk konfiguracji ustawień WPS lub Kod PIN dla WPS i korzystając z funkcji WPS (Wi-Fi Protected Setup), o ile ich urządzenie obsługuje tę opcję. Szczegółowe instrukcje dotyczące konfigurowania połączeń tego typu można znaleźć w instrukcji obsługi aparatu.

Po nawiązaniu połączenia masz dostęp do aparatu z poziomu aplikacji. Po wybraniu w aplikacji opcji Take Pictures Remotely (Rób zdjęcia zdalnie) zostanie automatycznie uruchomiony tryb podglądu na żywo, co umożliwia oglądanie na urządzeniu inteligentnym obrazu z pola widzenia aparatu.

Łączenie zgodnego aparatu z urządzeniem inteligentnym

1. Włącz w aparacie wbudowaną funkcję łączności z siecią Wi-Fi. Nowsze modele są wyposażone w przycisk Wi-Fi na obudowie (w starszych modelach należy wybrać opcję Wi-Fi w menu ustawień).

2. Przejdź do ustawień Wi-Fi w urządzeniu inteligentnym i wybierz aparat z listy sieci wyświetlanej w urządzeniu. Nazwa sieci rozpoczyna się od ciągu „Nikon”, po którym następuje szereg liter i cyfr. W systemie Android po początkowym nawiązaniu połączenia urządzenie będzie łączyć się automatycznie po włączeniu Wi-Fi w aparacie. W systemie iOS konieczne będzie powtórzenie tego kroku za każdym razem, kiedy zechcesz bezprzewodowo połączyć aparat Nikon ze swoim smartfonem.

3. Uruchom na urządzeniu inteligentnym aplikację Wireless Mobile Utility.

Nawiązywanie połączenia NFC między urządzeniem z systemem Android™ i aparatem Nikon

Użytkownicy smartfonów z systemem Android w wersji 4.0 i nowszej oraz aparatów Nikon z obsługą NFC mogą również używać komunikacji NFC (Near Field Communication) do łączenia aparatu ze smartfonem i uruchamiania aplikacji.

W tym celu należy zbliżyć znak N na aparacie do smartfonu z systemem Android, co spowoduje nawiązanie połączenia i uruchomienie aplikacji Wireless Mobile Utility. Po nawiązaniu połączenia można robić zdjęcia lub je wyświetlać.