D3300

Rady i wskazówki

Fotografowanie dzieci

Rozmycie zdjęcia wywołane poruszeniem aparatu
System redukcji drgań

Wykonywanie zdjęć dzieci to rodzaj fotografii portretowej, z którym prawdopodobnie większość z nas miała do czynienia. Najczęstszym błędem popełnianym podczas próby uchwycenia ładnego wyrazu twarzy jest poruszenie aparatu. W dobie cyfrowych aparatów o wysokiej rozdzielczości nawet najmniejsze poruszenie zdjęcia jest doskonale widoczne.

Pierwszym krokiem do wyeliminowania tego niepożądanego efektu jest opanowanie podstawowej techniki, polegającej na trzymaniu łokci przy ciele i płynnym naciskaniu spustu migawki. Warto również w obiektywie włączyć funkcję redukcji drgań, co zapobiegnie poruszeniu i pozwoli się skupić na odpowiednim ujęciu.

Rozmycie zdjęcia spowodowane ruchem fotografowanego obiektu
Tryb fotografowania (automatyka z preselekcją czasu)

Nieostrość zdjęcia może być również spowodowana ruchem fotografowanego obiektu. Prawdopodobnie większość osób fotografujących dzieci bawiące się w parku lub uprawiające sport wykonała kiedyś zdjęcie, na którym tło było ostre, a fotografowany obiekt – poruszony. Przyczyną tego zjawiska jest poruszenie się obiektu w czasie, gdy migawka jest otwarta.

Aby mu zapobiec, należy wybrać tryb automatyki z preselekcją czasu. Wystarczy wybrać czas otwarcia migawki, a aparat automatycznie dobierze odpowiednią wartość przysłony w celu zapewnienia optymalnej ekspozycji. Wybranie odpowiednio krótkiego czasu pozwoli „zamrozić” ruch fotografowanego obiektu i uniknąć poruszenia.

Funkcje używane do Fotografowanie dzieci
Poznaj szczegółowe informacje na temat użytych ustawień i procedur..