D3300

Funkcje aparatu

Pomiar manualny balansu bieli

Pomiar manualny balansu bieli przydaje się podczas fotografowania w zmiennych warunkach oświetleniowych lub innych okolicznościach, w których opcje takie jak Automatyczny lub Światło żarowe nie dają spodziewanych rezultatów.

Funkcje aparatu

Ręczny pomiar wartości balansu bieli

01. Umieść obiekt neutralnie szary lub biały w oświetleniu, które będzie używane podczas fotografowania.
02. Naciśnij przycisk MENU, aby wyświetlić menu. Wyróżnij w menu fotografowania pozycję Balans bieli i naciśnij wybierak wielofunkcyjny w prawo, aby wyświetlić dostępne opcje ustawień. Wyróżnij opcję Pomiar manualny i naciśnij wybierak wielofunkcyjny w prawo.
03. Wyróżnij opcję Zmierz i naciśnij wybierak wielofunkcyjny w prawo.
04. Zostanie wyświetlone pokazane menu. Wyróżnij opcję Tak i naciśnij przycisk OK.
05. W aparacie zostanie aktywowany tryb pomiaru manualnego.
06. Gdy aparat będzie gotowy do pomiaru balansu bieli, w wizjerze i na ekranie informacji pojawi się migający napis PRE.
07. Zanim wskaźniki przestaną migać, wykadruj obiekt wzorcowy w taki sposób, aby całkowicie wypełniał kadr, a następnie naciśnij spust migawki do końca.

Aparat nie zarejestruje przy tym żadnego zdjęcia; balans bieli można dokładnie zmierzyć nawet bez ustawiania ostrości.
08. Jeśli pomiar balansu bieli zakończy się powodzeniem, na ekranie pojawi się stosowny komunikat, a w wizjerze przez około 8 sekund będzie widoczny migający symbol „Gd”, zanim aparat wróci do trybu fotografowania.

Aby natychmiast wrócić do trybu fotografowania, naciśnij spust migawki do połowy.
09. W przypadku za słabego lub zbyt intensywnego oświetlenia aparat może nie być w stanie zmierzyć balansu bieli. W takim przypadku na ekranie informacji pojawi się stosowny komunikat, a w wizjerze przez około 8 sekund będzie widoczny migający symbol „no Gd”. Cofnij się do punktu 07 i ponownie zmierz balans bieli.

Pomiar manualny balansu bieli: Powiązane funkcje

Wyświetl informacje na temat funkcji związanych z następującym elementem: Pomiar manualny balansu bieli.