Nikon Imaging | Polska | Europa

13-07-2017

Na żagle tylko z lornetką

Nawet najbardziej zacięty wyścig żaglówek nie wzbudza emocji, jeśli… nie można go zobaczyć. Dla fanów żeglarstwa na Volvo Gdynia Sailing Days 2017 firma Nikon przygotowała sprzęt obserwacyjny, dzięki któremu widzom nie umknie żaden szczegół regat.

Volvo Gdynia Sailing Days na stałe wpisały się w europejski kalendarz żeglarski. W tym roku zawody rozpoczęły się 3 lipca i potrwają aż trzy tygodnie. W Gdyni rywalizują zarówno profesjonalni zawodnicy, jak i dzieci, starsi oraz niepełnosprawni żeglarze. W sumie organizatorzy spodziewają się, że przez Marinę Gdynia przewinie się około tysiąca żeglarzy. Znacznie więcej będzie za to kibiców – zarówno tych wiernych żeglarstwu od lat, jak i przypadkowych, wykorzystujących nadmorski urlop do podziwiania rywalizacji na wodzie. Przez trzy ostatnie dni imprezy – od 21 do 23 lipca – czekać na nich będzie stoisko firmy Nikon, na którym dostępny będzie najnowszy sprzęt obserwacyjny produkowany przez tę japońską firmę. 

Będziemy prezentować zarówno znane już, cenione produkty, jak i nowości m.in. lornetki Monarch HG. Myślę, że nikogo, kto przybył do Gdyni nie trzeba przekonywać, że żeglarstwo to piękny sport – jednak obserwacja rywalizacji przez wysokiej jakości sprzęt, to zupełnie inne doświadczenie. Warto się o tym przekonać na stoisku Nikona – mówi Katarzyna Romaniuk, Senior Projekt Manager w firmie Nikon.

Ze sprzętu będzie można nie tylko skorzystać na miejscu, ale również wypożyczyć i przetestować w praktyce jego zalety. Konsultanci Nikona odpowiedzą na wszystkie pytania i pomogą dobrać lornetkę do potrzeb. Chętni, będą mogli na miejscu zakupić wybrane modele.

Do naszego stanowiska zapraszamy również wszystkich tych, którzy oprócz podglądania zawodów przez lornetki, chcieliby również zachować ich urok w fotografii. Nasi profesjonalni doradcy zdradzą kilka trików fotografii, które z pewnością pomogą w znalezieniu idealnego kadru – zapowiada Katarzyna Romaniuk.

Regaty Gdynia Sailing Days organizowane są od 2000 roku. Eksperci porównują je do słynnego Kieler Woche wskazując jednak, że gdyńskie mają nad nimi co najmniej jedną przewagę – kibice chcący obserwować wyścigi w Kilonii muszą wypłynąć statkami na środek Zatoki Kilońskiej, natomiast w Gdyni żeglarze są znacznie bliżej. Ich zmagania widać z plaży, z falochronu Mariny Gdynia, z Bulwaru Nadmorskiego oraz z Kamiennej Góry. Najlepiej jednak – przez lornetkę!

Partnerem imprezy jest Nikon.